SEMAK STATUS BR1M 2017


Assalamualaikum.

Bantuan kewangan BRIM akan diagihkan pada pertengahan bulan Febuari. Semakan keputusan boleh dibuat pada penghujung bulan Januari.




Bantuan kewangan BRIM akan mengutamakan mangsa banjir kerana keperluan mereka adalah lebih besar untuk didahulukan. Bagi bantuan persekolahan,  pembayaran RM100 untuk setiap kanak-kanak bersekolah  ini juga akan diawalkan dengan harapan akan mengurangkan beban kewangan pada masa ini.


Permohonan yang telah dibuat boleh di semak melalui portal https://ebr1m.hasil.gov.my/ rasmi atau di mana-mana cawangan Lembaga Hasil Dalam Negeri.

Di samping itu, Timbalan Menteri Kewangan Datuk Chua Tee Yong telah menggesa pemohon untuk membuka akaun bank untuk memudahkan proses pembayaran, dan untuk membuat permohonan secara online untuk mengelakkan kemungkinan beratur panjang di cawangan seluruh negara. Kira-kira 3 juta penerima BRIM masih tidak mempunyai akaun bank didaftarkan daripada sejumlah 7.9 juta penerima BRIM.



Anda juga turut dinasihati agar lebih berhati-hati dengan penipuan perkhidmatan insurans tersebut dipanggil i-BRIM dan LHDN telah menggesa mana-mana penerima e-mel atau SMS supaya mereka mengabaikan pengirim e-mel atau SMS tersebut dan memadam mesej berkenaan. Untuk maklumat lanjut atau penjelasan, anda boleh melawat laman web BRIM atau membuat panggilan pada 1-800-88-2716.
Sekian.

Ulasan

Hasrul Hassan berkata…
Post BR1M ni evergreen ... sampai skrang org dok cari dan baca. Paling2 mereka yang cucuk2 ATM tak keluar duit BR1M ..

Jom Kerja Dari Rumah Dengan iLancee
Azieera Tajul Rahim berkata…
Betul tu bro HH ... 😁😁😁
Unknown berkata…
say a lupus tapi tak mask lagi asuk pun tak tau ape cerita ni

Catatan popular daripada blog ini

PENGALAMAN BERSALIN KALI PERTAMA DI HOSPITAL AMPANG SELANGOR

SEBAB BAYI GIGIT PUTING PAYUDARA

TEKNIK MARMET ADALAH TEKNIK PERAH SUSU TANPA GAJET