KESAN BAHAN KIMIA BERBAHAYA KEPADA WAJAH

Assalamualaikum.

Awak nak tahu tak selain merkuri, ada beberapa jenis bahan kimia berbahaya lain yang sering digunakan oleh pengeluar produk skincare semasa pembuatannya?

Bahan-bahan kimia seperti ini amat murah dan senang didapati, maka ramailah pengeluar produk yang mahu mengaut keuntungan berlipat kali ganda untuk menggunakannya dalam produk mereka tanpa ambil kira kesannya kepada pelanggan.

Antara kesan-kesannya mengikut jenis bahan kimia adalah :









Buat adik, kakak, mommy semua... Tolong jangan guna produk skincare yang mengandungi bahan-bahan terlarang ini. Sekiranya awak semua sedang pakai, tolonglah berhenti dan rawat kulit anda dengan produk skincare organik yang lebih terjamin kebaikannya untuk kulit kita semua.

Kalau nak cerita, ramai wanita yang telah menjadi mangsa bahan kimia berbahaya ini... Kebanyakan daripada mereka memakai produk yang sedang famous di pasaran tempatan kita sekarang ni! 

Harap awak semua maklum tak perlulah saya nak sebut satu-persatu karang tak pasal-pasal saya pulak di saman oleh mereka. Baca sini kalau nak tahu produk skincare yang awak  guna tu ada kandungan merkuri atau tidak!

Sekian.

Ulasan

Scha Nazri berkata…
Harap2 produk takde merkuri. Amin!
NADIA AZIZ berkata…
thanks for the info...done follow your blog...i am from nadianurul2604.blogspot.com

Catatan popular daripada blog ini

PENGALAMAN BERSALIN KALI PERTAMA DI HOSPITAL AMPANG SELANGOR

SEBAB BAYI GIGIT PUTING PAYUDARA

TEKNIK MARMET ADALAH TEKNIK PERAH SUSU TANPA GAJET