KENALI JENIS KULIT DENGAN MARY KAY

Assalamualaikum gorgeous ladies! 

Hari ni saya nak share tentang jenis kulit.  Supaya uols tahu mengenali jenis kulit masing-masing. Betapa pentingnya kita untuk tahu jenis kulit kerana senang untuk kita menyesuaikan jenis produk berdasarkan jenis kulit kita.

KULIT NORMAL
Jumlah minyak semula jadi atau sebum yang dihasilkan amat rendah,  tekstur kulit juga sangat lembut dan mempunyai liang roma yang kecil dan mempunyai kandungan air yang cukup. Hanya sesekali anda akan mendapat jerawat,  jeragat atau bintik hitam.

KULIT KERING/SENSITIF
Sebum yang dihasilkan oleh kulit kering sangat kurang.  Jadi wajah akan kelihatan kurang berkilat serta sentiasa kusam dan liang roma kelihatan terlalu kecil atau tidak kelihatan. Kulit seperti ini kadangkala mengelupas dan memberi efek yang sangat tidak selesa. 

KULIT BERMINYAK
Kulit berminyak merupakan jenis kulit yang tidak disukai oleh kebanyakan wanita. Ianya menghasilkan sebum yang banyak sehingga ianya jelas tampak diwajah.  Kilatan yang dihasilkan memberi impak yang buruk. Liang pori yang besar menyebabkan mudahnya terjadi jerawat.
 
KULIT KOMBINASI
Ia mengabungkan ketiga tiga jenis kulit . Normal,  berminyak dan kering. Biasanya Tempat yang kering adalah disekitar pipi dan berminyak dibahagian dahi serta hidung.

Sekarang, mudahkan untuk mengetahui jenis kulit wajah kita ni. So, lepas ni awak semua dah boleh kenalpasti kulit masing-masing supaya senang nak pilih produk yang bersesuaian dengan kulit nanti.

Produk Mary Kay telah diformulasikan mengikut jenis kulit kita. Kerana kita semua di seluruh dunia hanya memiliki 4 jenis kulit ini sahaja. 

Sekian.

Ulasan

Galaksi Viral berkata…
Salam perkenalan.. blogwalking & done follow blog ini. :)
Azieera Tajul Rahim berkata…
Salam kenal.. terima kasih. Nanti saya balas kunjungan & follow yea!😁

Catatan popular daripada blog ini

PENGALAMAN BERSALIN KALI PERTAMA DI HOSPITAL AMPANG SELANGOR

SEBAB BAYI GIGIT PUTING PAYUDARA

TEKNIK MARMET ADALAH TEKNIK PERAH SUSU TANPA GAJET