TIMEWISE MICRODERMABRASION SET

Assalamualaikum.

TimeWise Microdermabrasion Set:

-Microdermabration Refine
-Pore Minimizer


Sedikit penerangan berkenaan Set ini adalah procedure bukan pembedahan keempat paling popular di Amerika Syarikat. Menariknya, set ini mengandungi Kristal mikro halus yang digunakan oleh ahli dermatologi.


Boleh digunakan bagi pengguna yang mempunyai masalah kulit yang mempunyai garis-garis halus, pori ketara dan berkulit kering, bersisik yang menginginkan kulit menjadi lebih sihat dan muda dengan segera.



Fungsi microdermabrasion refine adalah membuang sel kulit paling atas. Kulit kita terbahagi 2 bahagian utama iaitu Epidermis dan Dermis. Bahagian paling atas iaitu stratum corneum, disinilah terletaknya garis-garis halus dan cela. Microdermabrasion refine hanya bertindak pada stratum corneum sahaja.

Bila lapisan ini dibuang, sistem tubuh badan akan mengesannya sebagai kecederaan dan akan bertindak balas dengan menggantikan sel kulit yang telah dibuang tadi dengan sel kulit yang baru dan lebih sihat dan lembut dan juga lebih sekata.

Kesan: Mungkin aka nada kemerahan atau bengkak sementara. Dengan penyingkiran stratum corneum tadi, makanya serum dan bahan aktif dalam krim muka kita lebih mudah meresap ke dalam lapisan kulit dan boleh member kesan yang maksimum.

Pore Minimizer pula perlu dipakai selepas Microdermabrasion Refine digunakan. Kenapa?

Kerana semasa penggunaan Microdermabrasion Refine, lembapan diwajah juga turut tersingkir. Oleh sebab itu, pore minimize atau pelembap diperlukan selepas penggunaan Microdermabrasion Refine. Microdermabrasion Refine seeloknya digunakan hanya 2 kali seminggu dan elakkan dari bahagian mata dan bibir. Manakala Pore Minimizer pula boleh digunakan setiap hari pagi dan petang.

Saya memang suka sangat pakai set Microdermabrasion ni tau. Salah satu sebab untuk dapatkan kulit muka lebih licin dari parut jerawat dan bersih dari whitehead!

*** Produk ini boleh bertahan selama 7 Bulan dengan penggunaan pada bahagian muka sahaja.


Sebarang pertanyaan bagi produk Mary Kay awak semua boleh contact me : 013-2188902 Whatsapp / 018-2073118 sms/call untuk maklumat lebih lanjut.  

Saya boleh bantu consult mengikut masalah kulit awak semua okey.

Sekian.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

PENGALAMAN BERSALIN KALI PERTAMA DI HOSPITAL AMPANG SELANGOR

SEBAB BAYI GIGIT PUTING PAYUDARA

TEKNIK MARMET ADALAH TEKNIK PERAH SUSU TANPA GAJET