SERONOK DI BIG BAD WOLF BOOK DISEMBER 2016

Assalamualaikum.

Wah, tak sangka... pertama kali tau saya menjejakkan kaki ke sini!


Memang seronok sangat sebab dapat shopping buku-buku untuk anak-anak dan diri sendiri. Saya ni sebenarnya sangat gemar membaca, kalau dulu masa saya masih anak dara sanggup menapak ke ekspo buku dan bersesak-sesak untuk memilih buku untuk dibaca. Sekarang bila anak-anak dah mula boleh bertutur dua tiga patah perkataan saya usaha juga agar dapat membawa mereka ke Big Bad Wolf Book kali ini.

Semasa masih menuntut di Universiti, kerajaan bagi baucer buku RM 200 saya tak akan jual hanya untuk tukarkan kepada wang tapi saya memang beli buku yang saya suka. Siapa nak bagi RM 200 kan untuk beli buku? Saya ni memang hantu buku ilmiah, majalah dan novel. Saya boleh tahan duduk membelek pelbagai jenis majalah, buku dan novel berjam-jam lamanya daripada pergi window shopping tau!

Last year, saya tak berkesempatan nak pergi sebab Nabihah masih kecil dan saya pula sedang mengandung anak yang kedua. Tahun ni, Alhamdulillah… Anak dua-dua begitu senang nak dikawal dan jenis sukar nak meragam. Walaupun saya dan suami bawa mereka pada tengah malam, mereka sangat gembira walaupun ada kalanya masing-masing tertidur sebelum sampai ke tempat ekspo.





Apa yang best sangat Big Bad Wolf Book? Bagus sangat sebab korang boleh dapat buku ber’genre’ Inggeris, buku-buku travel dan buku lainnya dengan harga sangat mampu milik. Maklumlah, kalau nak beli buku sebegini di kedai-kedai buku, harganya sebuah sahaja pun boleh mencecah RM 50!

Bestnya lagi, bila dah sampai ke sini anda boleh pilih buku apapun yang menarik hati anda tanpa gangguan lebih-lebih lagi jika anda pergi semasa hari bekerja dan waktu tengah malam kerana tempat ni dibuka 24 jam. Kawasan yang disediakan juga cukup luas dan taklah sampai bersesak-sesak dan berhimpit-himpit dengan orang lain.





Walaupun banyak diskaun untuk buku-buku yang dijual tapi taklah sampai saya nak beli terlalu banyak sebab nak memupuk anak-anak membaca ni biarlah dari sedikit lama-lama jadi bukit. Lagipun dengan umur mereka 2 tahun hingga 3 tahun, buku yang sesuai pun agak terhad. Kalau ikutkan hati saya yang teruja ni, mahu juga saya beli kesemuanya dari bahagian kanak-kanak. Memang seronok sebab buku mereka semuanya berwarna-warni dan bergambar.



Antara hasil tangkapan yang saya dapat buat masa kat Big Bad Wolf kali ini. Tak sempat nak capai banyak sebab hubby saya kerja pagi esoknya.


Kalau awak semua nak ke Big Bad Wolf Book ni masa akan datang, silalah pergi pada weekday dan disarankan waktu tengah malam keatas. Kalau kebetulan cuti pun boleh sahaja untuk ke sana pada waktu siangnya cuma bimbang lalulintas sesak dan sukar dapat parking.

Kadar Caj Parking di MIECC:

Isnin-jumaat : RM 3
Sabtu-Ahad : RM 4

Kalau anda hendak parking di The Mines pula, anda akan dikenakan caj per’hour. Saya lebih suka pilih ke MIECC sebab sekali masuk terus bayar tak kiralah berapa lama pun saya duduk dalam tu. Cuma terkilan sedikit sebab saya ke sana pada jam 11.30 tapi bila sampai, waktu masa tu dah hampir jam 1 pagi, maka kami kena bayar RM 4 untuk sekali masuk. Kalau kami awal sikit jumpa pintu masuk mesti dapat lagi bayar RM 3 sahaja.

Memasing dah masam mencuka sebab mengantuk nak tido.


Semoga tahun akan datang kami sekeluarga ada rezeki untuk pergi lagi ke Big Bad Wolf Book! Insha’allah… Amiin. 


Sekian.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

PENGALAMAN BERSALIN KALI PERTAMA DI HOSPITAL AMPANG SELANGOR

SEBAB BAYI GIGIT PUTING PAYUDARA

TEKNIK MARMET ADALAH TEKNIK PERAH SUSU TANPA GAJET